Nie ma nic prostszego do przygotowania a zarazem tak pysznego jak frytki. W przepisie zdrowa, dietetyczna i smaczna wersja tego przysmaku przygotowana z pietruszki i selera. Jest na pewno zdrowsza a w smaku nawet lepsza niż standardowa ziemniaczana wersja. Takie frytki można podawać jako przekąskę, samodzielne danie lub dodatek do innych potraw. Warto też przygotować dip jogurtowo-koperkowy.

Składniki:

  • 1 duży seler
  • 5 dużych korzeni pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól, ostra papryka, zioła prowansalskie do smaku

Sposób przygotowania:

Warzywa obierz i pokrój w słupki jak na frytki. W dużej misce zmieszaj je dodając 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek i ulubione przyprawy. Zawartość miski równomiernie rozłóż na przygotowaną wcześniej blachę z papierem do pieczenia.

Piecz w piekarniku przez ok. 30 min. w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem. Czas pieczenia zależy od grubości słupków warzyw, kontroluj więc czas pieczenia, aby nie przypalić mniejszych kawałków.

Bartek & Sylwia
Author

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

Napisz komentarz