Niektórzy mówią, że są to frytki z awokado. Rzeczywiście, usmażone i podane z sosem kawałki awokado przypominają wyglądem frytki, ale w smaku są zupełnie inne. Podobieństwo do frytek jest jeszcze jedno – nie można się od nich oderwać…

Awokado jest bogatym źródłem witaminy E. Znajdziemy także witaminę A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy oraz kwas foliowy. Z substancji mineralnych zawiera wapń, potas i fosfor. Jest również dobrym źródłem błonnika.

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 jajko
  • ½ szklanki bułki tartej
  • szczypta chili
  • szczypta soli
  • oliwa do smażenia

Składniki na dip:

  • ½ szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Awokado umyj i obierz a następnie pokrój w paski o grubości około 1 cm. W głębokich talerzach przygotuj jajko z solą i chili i osobno bułkę tartą. Kawałki awokado maczaj w jajku i obtocz w bułce tartej. Tak przygotowane wrzucaj na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i smaż z każdej strony przez około 2 minuty. Po usmażeniu awokado odsącz z tłuszczu na papierowym ręczniku.

Dip przygotuj mieszając jogurt z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku i odrobiną soli.

Summary
recipe image
Recipe Name
Chrupiąca przekąska z awokado
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

Napisz komentarz