Hummus można wykonać na bazie dowolnego składnika. Tradycyjną wersję można więc rozszerzyć o smak pietruszki i chili.

Korzeń pietruszki pomaga w dolegliwościach układu pokarmowego i wielu innych. Natka pietruszki odznacza się dużą wartością odżywczą: zawiera bardzo dużo witaminy C i beta-karotenu. Wzmacnia, oczyszcza organizm, poprawia cerę i humor. 

Składniki:

  • 200 g suchej ciecierzycy / można też przygotowywać ekspresową ciecierzycę z puszki
  • 4 łyżki pasty tahini (pasty sezamowej)
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki wody
  • łyżka soku z cytryny
  • szczypta chili
  • sól do smaku

Pastę tahini można kupić w większych sklepach spożywczych na stoisku z żywnością kuchni świata, albo można ją zrobić samodzielnie prażąc ziarna sezamu, a następnie miksując je wraz z oliwą na jednolitą masę.

Sposób przygotowania:

Suchą soczewicę namocz około 12h wcześniej odcedź i gotuj do miękkości na małym ogniu. Następnie odcedź ją i zmiksuj z pokrojoną pietruszką w blenderze. Dodaj pastę tahini, przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny, szczyptę soli i tyle oliwy, aby powstała gładka masa. Jeśli trzeba, dodaj nieco wody.

Hummus przed podaniem dobrze jest skropić jeszcze oliwą i posypać chili.

Summary
recipe image
Recipe Name
Hummus pietruszkowy
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

1 Komentarz

Napisz komentarz