Hummus to pyszna pasta, która wraz z pieczywem (np. pitą lub zwykłą bułką) może być doskonałą propozycją śniadaniową. Świetnie sprawdzi się także w roli imprezowej przekąski. Hummus można podawać w wielu odsłonach w zależności od składników, które dodamy do podstawy pasty.

Ciecierzyca, poza tym, że jest skarbnicą białka, w sporych ilościach posiada inne składniki, które zapobiegają zaparciom, sprzyjają odchudzaniu, obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Ponadto jest uważana za afrodyzjak.

Składniki:

  • 200 g suchej ciecierzycy / można też przygotowywać ekspresową ciecierzycę z puszki
  • 3 łyżki pasty tahini (pasta sezamowa)
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki wody
  •  sok z cytryny

Pastę tahini można kupić w większych sklepach spożywczych na stoisku z żywnością kuchni świata, albo można ją zrobić samodzielnie prażąc ziarna sezamu, a następnie miksując je wraz z oliwą na jednolitą masę.

Składniki dodatkowe (do wyboru):

  • sok z cytryny
  • natka pietruszki
  • sól morska
  • papryka w proszku
  • papryka chili
  • suszone pomidory
  • kumin

Sposób przygotowania:

Suchą soczewicę namocz ok. 12h wcześniej odcedź i gotuj do miękkości na małym ogniu. Następnie odcedź ją i zmiksuj w blenderze. Dodaj pastę tahini, czosnek, sok z cytryny i tyle oliwy, aby powstała gładka masa. Jeśli trzeba, dodaj nieco wody. Hummus przed podaniem dobrze jest skropić jeszcze oliwą i posypać ulubionym składnikiem np. natką z pietruszki, kuminem, papryką chili, suszonymi pomidorami. Do hummusu najlepiej pasuje chleb typu pita lub maca ale smakuje też z dobrej jakości pieczywem żytnim, czy bagietką.

Summary
recipe image
Recipe Name
Hummus
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

1 Komentarz

Napisz komentarz