To wspaniała i prosta, dwuskładnikowa propozycja śniadaniowa. Delikatny i słodki smak zarumienionego pora daje wyjątkowy charakter smażonym jajkom. Każdy kto nie próbował takiej wersji jajecznicy powinien to szybko nadrobić.

Jajka są źródłem pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm. Jest to białko wzorcowe, zawierające wszystkie aminokwasy, w tym te niezbędne, których organizm nie potrafi sam wyprodukować.

Składniki:

  • 1 duży por
  • jajka 2 szt./os.
  • masło
  • sól

Sposób przygotowania:

Pora umyj, obierz i pokrój na plasterki o grubości około 0,5 cm. Na patelni rozpuść masło i wrzuć na nią plasterki z pora, posól odrobinę. Gdy por zmięknie i delikatnie się zarumieni wbij ostrożnie jajka, tak by żółtko się nie rozpłynęło.

Po kilku chwilach, gdy spód jajek się zetnie przewróć jajka szeroką drewnianą łyżką aby białko ścięło się z obu stron. Smaż jeszcze przez chwilę i gotowe! Najlepiej smakuje z domowym pieczywem.

Summary
recipe image
Recipe Name
Jajecznica na porach
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

1 Komentarz

Napisz komentarz