Tradycyjne angielskie śniadanie to obciążające żołądek, ciężkie i przede wszystkim tłuste danie. W przepisie autorska „odchudzona” wersja fasoli z szynką i jajkiem. Jest pyszna i zdecydowanie lżejsza od oryginału.

Każdy rodzaj fasoli zawiera dużo białka roślinnego co sprawia, że staje się ważnym produktem w dietach wegańskich i wegetariańskich. Ma też dużo błonnika, witamin z grupy B, witaminę A, lecytynę. Jest doskonałym źródłem żelaza i magnezu.

Składniki (na 2 porcje):

  • 8 plastrów szynki parmeńskiej
  • puszka fasoli w zalewie pomidorowej (biała lub czerwona)
  • 2 jajka
  • ser żółty

Składniki dodatkowe:

Kukurydza z puszki jest zdecydowanie nadprogramowym dodatkiem.

Sposób przygotowania:

Miseczki do sufletów szczelnie wykładamy plastrami szynki parmeńskiej, pamiętając aby warstwa tłuszczu skierowana była na zewnątrz. Do środka kolejno wkładamy fasolkę, starty ser żółty, a potem delikatnie na wierzch wylewamy jajko, tak aby żółtko się nie rozlało.

Pieczemy w piekarniku ok. 20 min. w temperaturze 180 stopni. Pilnujemy by żółtko się nie ścięło.

Summary
recipe image
Recipe Name
Nietypowe angielskie śniadanie
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

Napisz komentarz