Biała fasola to wdzięczny składnik wielu dań. Jest też doskonałą, lekką alternatywą dla tłustych i mięsnych pasztetów. Idealnie wpasuje się w codzienne danie czy na świąteczny stół.

Każdy rodzaj fasoli zawiera dużo białka roślinnego co sprawia, że staje się ważnym produktem w dietach wegańskich i wegetariańskich. Ma też dużo błonnika, witamin z grupy B, witaminę A, lecytynę. Jest doskonałym źródłem żelaza i magnezu.

Składniki:

  • 1/2 kg fasoli Jasiek
  • 1 por
  • 1 duże jabłko
  • 2 jajka
  • bułka tarta
  • suszone pomidory w zalewie
  • 1 łyżka masła
  • sól
  • pieprz
  • chili

Sposób przygotowania

Fasolę namocz w wodzie i zostaw na około 12 godzin. Po tym czasie odcedź, zalej wodą i ugotuj z dodatkiem soli. Por pokrój w mniejsze kawałki i zarumień na patelni z dodatkiem masła. Jabłko zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Pomidory suszone pokrój w paseczki.

Następnie zmiel fasolę blenderem na gładką masę. W dużej misce dodaj do niej por, jabłko, pomidory, 4-5 łyżek zalewy z pomidorów i jajka. Całość dopraw przyprawami. Dokładnie wymieszaj i przełóż do wąskiej formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.

Piecz w temperaturze 180 stopni przez około 30-40 min., do zrumienienia się pasztetu. Pasztet jest upieczony, gdy jego brzegi odchodzą od formy. Najlepiej smakuje na zimno z pieczywem lub jako dodatek do dań głównych.

Summary
recipe image
Recipe Name
Pasztet z białej fasoli
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time
Bartek & Sylwia
Autor

SamaSzama to nasz wspólny projekt internetowej książki kulinarnej, która ma pokryć potrawy na cały rok. Liczą się składniki dobrej jakości, świetny smak ale i prostota przygotowania posiłków. Mamy nadzieję, że nasze przepisy Ci się spodobają.

Napisz komentarz